مرکز پشتیبانی متا به تازگی مسیر جدیدی را برای کاربران فیس بوک و اینستاگرام معرفی کرده است. این مرکز با هدف بهبود تجربه کاربری و حل مسائل مربوط به احراز هویت و پشتیبانی، به خصوص با استفاده از سیستمهای هوش مصنوعی ایجاد شده است. در این مقاله به بررسی جزئیات و امکانات جدید این مرکز خواهیم پرداخت.
مرکز پشتیبانی متا
مرکز پشتیبانی متا، که به تازگی رونمایی شده است، یک هاب مرکزی برای کاربران فیس بوک و اینستاگرام محسوب میشود. این شرکت اعلام کرده است که گزینههای پشتیبانی پیشین نتوانستهاند همیشه انتظارات کاربران را برآورده کنند. در این مرکز جدید، ابزارهایی برای گزارش مشکلات حساب کاربری، بازیابی حسابهای از دست رفته و دریافت پاسخ به سوالات از طریق جستجوی powered by AI و دستیار هوش مصنوعی فراهم خواهد شد.

نسخه جدیدی از این دستیار هوش مصنوعی در حال آزمایش است که به کاربران کمکهای شخصیسازیشدهای مانند بازیابی حساب، مدیریت پروفایل و بهروزرسانی تنظیمات را ارائه میدهد. در ابتدا این ویژگی برای کاربران فیس بوک در دسترس خواهد بود و متا انتظار دارد در آینده آن را به سایر برنامهها نیز گسترش دهد.
امنیت حساب کاربری
متا ادعا میکند که استفاده از سیستمهای هوش مصنوعی به حفاظت از حساب کاربران کمک میکند. بر اساس اطلاعات منتشرشده، هک حسابهای کاربری در سطح جهانی، در فیس بوک و اینستاگرام بیش از 30 درصد کاهش یافته است. این شرکت همچنین از هوش مصنوعی برای شناسایی و جلوگیری از تهدیدات دیگری نظیر فیشینگ، ورود مشکوک به حساب و حسابهای compromised استفاده میکند.

در عین حال، این ادعا با تجربیات واقعی هزاران کاربر از اپلیکیشنهای متا همخوانی ندارد. بسیاری از کاربران شکایت دارند که به دلیل اشتباهات سیستمهای متا، دسترسی به حسابها یا صفحات فیسبوک خود را گم کردهاند و برخی حتی به دلیل این اشتباهات به دنبال اقدامات قانونی هستند. این وضعیت بهحدی بحرانی شده است که یک فروم کامل در ردیت امسال بهمنظور کمک به افرادی که علیه متا بهخاطر حسابهای غیر فعال خود شکایت کردهاند، راهاندازی شده است.
بهبود تجربه کاربری
متا معتقد است که مرکز پشتیبانی جدید میتواند به این نوع مشکلات رسیدگی کند. این مرکز امکانات بازیابی حساب را متمرکز خواهد کرد و تجربهای روانتر با راهنماییهای روشنتر و تأییدیههای سادهتر ارائه میدهد. سیستم در نظر دارد هشدارهای بهبودیافتهای از طریق پیامک و ایمیل در مورد فعالیتهای مشکوک ارسال کند و بهخوبی دستگاههای کاربران را شناسایی خواهد کرد.
علاوه بر این، کاربران میتوانند از ابزارهای اضافی برای ایمنسازی حساب خود استفاده کنند، مانند انجام چکاپ ایمنی، فعالسازی احراز هویت دو مرحلهای یا افزودن یک کلید عبور.

روشهای جدید بازیابی حساب همچنین گزینهای برای ارسال ویدئو سلفی اختیاری بهمنظور تأیید هویت را فراهم میکند. در حالی که متا ادعا میکند این مرکز باعث سهولت بیشتر برای کاربران خواهد شد، تغییر در مکان گزینهها و تنظیمات میتواند منجر به سردرگمی شود. بهویژه اینکه این شرکت در سالهای اخیر بهطور منظم مناطق کلیدی مانند تنظیمات حساب، ابزارهای مدیریت اطلاعات و ویژگیهای حریم خصوصی را جابهجا کرده است.
این تغییرات مکرر به این معناست که کاربران نمیتوانند به راحتی به یاد بیاورند که کجا باید به دنبال موارد خاص در اپلیکیشن بگردند، زیرا معمولاً در مکانهای مختلفی نسبت به گذشته قرار دارند و منوها و ناوبریها تغییر کردهاند.
مرکز پشتیبانی متا با هدف بهبود پشتیبانی کاربران فیس بوک و اینستاگرام ایجاد شده است. با بهکارگیری تکنولوژیهای هوش مصنوعی و ارائه تجربه کاربری بهتر، این مرکز میتواند به بسیاری از مشکلات موجود پاسخ دهد. به امید روزی که متا بتواند به وعدههای خود عمل کند و کاربرانش را در حفظ امنیت و دسترسی به حسابهایشان یاری کند.
منبع (Source):


