بازی پراگماتا: پیش‌بینی‌های نادرست توسعه‌دهندگان در مورد هوش مصنوعی

بازی پراگماتا یکی از جدیدترین آثار دنیای بازی‌های ویدئویی است که با موضوع هوش مصنوعی طراحی شده است. توسعه‌دهندگان این بازی، که در زمان ساخت پیشرفت‌های هوش مصنوعی را پیش‌بینی نمی‌کردند، حالا خود را در دنیای جدیدی با ابزارهایی غیرقابل تصور می‌بینند. این مقاله به بررسی نظرات توسعه‌دهندگان بازی پراگماتا و تأثیرات هوش مصنوعی در صنعت بازی می‌پردازد.

بازی پراگماتا

توسعه‌دهندگان بازی پراگماتا، شامل کارگردان چو یانگهی و تهیه‌کننده ناتو اویاما، در مصاحبه‌ای گفتند که هرگز انتظار نداشتند هوش مصنوعی در دنیای واقعی به این سرعت پیشرفت کند. آنها در طول توسعه این بازی هیچ نشانه‌ای از این پیشرفت‌ها نمی‌دیدند و همچنین به این نکته اشاره کردند که تأثیر خاصی بر داستان بازی نداشته است. اویاما اظهار داشت: “ما ایده هوش مصنوعی در بازی را از همان ابتدا مشخص کرده بودیم و در زمان ساخت تریلر اولیه آن را تثبیت کردیم.”

این تیم در کنفرانس توکیو گیم شو 2025 توضیحاتی در خصوص مفهوم هوش مصنوعی خصمانه در بازی دادند که به کنترل یک ایستگاه فضایی می‌پردازد و گفتند که هرگز فکر نمی‌کردند که داستان بازی با واقعیت پیوند بخورد. چو یانگهی در این باره گفت: “ما واقعاً نمی‌توانستیم پیش‌بینی کنیم که هوش مصنوعی به این حجم بزرگ برسد، اما حالا که این فناوری اینقدر در دنیا بزرگ شده، احساس می‌کنیم، ‘ای کاش این یا آن را از آنچه اکنون در هوش مصنوعی می‌بینیم، اضافه می‌کردیم.'”

توسعه‌دهندگان بازی پراگماتا، خود را در مقایسه با رشدهوش مصنوعی می‌بینند که به طرز چشمگیری از زمان طراحی بازی جلوتر رفته است. یانگهی ادامه می‌دهد: “تولد هوش مصنوعی در دنیای واقعی بسیار سریع بوده و شاید ما را از آنچه که داریم، جلوتر برده باشد. بنابراین آنچه در بازی می‌بینید شاید به اندازه‌ای که به واقعیت نزدیک است، جذاب به نظر نیاید.”

بازی پراگماتا - بخش 3

در بازی پراگماتا، شما به عنوان فضانورد هیو ویلیامز بازی می‌کنید که باید با یک اندروید به نام دیانا همکاری کند تا با هوش مصنوعی خصمانه که یک ایستگاه فضایی را کنترل می‌کند، مبارزه کرده و به زمین بازگردد. اویاما با اشاره به اینکه داستان بازی بسیار زودتر از پیشرفت هوش مصنوعی طراحی شده است، اضافه کرد: “ما طراحی کردیم که به آینده نزدیک باشد، اما حالا آینده نزدیک‌تر شده است.”

یانگهی همچنین به این نکته اشاره کرد که واژه هوش مصنوعی کم‌کم قدیمی شده و ممکن است تا زمانی که در زمان داستان بازی پراگماتا قرار بگیریم، دیگر مردم از این واژه استفاده نکنند. مشخص شده است که بازی پراگماتا قرار است در سال 2026 برای پلی‌استیشن 5، ایکس باکس سری ایکس، ایکس باکس سری اس و کامپیوتر عرضه شود. در حالی که هوش مصنوعی به سرعت در حال پیشرفت است، این نکات نشان می‌دهد که توسعه‌دهندگان باید با تغییرات جدید در دنیای بازی خود را هماهنگ کنند و بی‌صبرانه منتظر واکنش‌ها به این بازی جذاب هستند.

نتیجه‌گیری

در نهایت، بازی پراگماتا با پیشرفت‌های شگرف در دنیای هوش مصنوعی و چالش‌های آن، فرصتی منحصر به فرد برای بازیکنان فراهم می‌آورد. توسعه‌دهندگان این بازی با نگاهی به گذشته، به این نتیجه رسیده‌اند که رشد سریع هوش مصنوعی می‌تواند بر روی داستان و ایده‌های آنان تأثیر بگذارد. واقعیت این است که بازی پراگماتا نه تنها نمایانگر تحولات در دنیای گیمینگ است، بلکه میزان تأثیرگذاری هوش مصنوعی در زندگی ما را نیز به چالش می‌کشد.

پرسش‌های متداول


بله، بازی پراگماتا به موضوع هوش مصنوعی و چالش‌های ناشی از آن در دنیای آینده می‌پردازد.


بازی پراگماتا قرار است در سال 2026 برای کنسول‌های مختلف منتشر شود.


توسعه‌دهندگان اعلام کرده‌اند که علی‌رغم سرعت رشد هوش مصنوعی در واقعیت، داستان بازی براساس تصمیمات اولیه‌شان ثابت باقی مانده است.

Rasa

مقالات مرتبط

خلاصه‌ هوش مصنوعی پرایم ویدیو متوقف شد؛ اشتباه بزرگ درباره فال‌اوت

مطالب مرتبط: چرا مشاهده‌پذیری در فناوری‌های مدرن ضروری است؟ خلاصه‌ هوش مصنوعی…

دسامبر 14, 2025

چت جی‌پی‌تی 5.2؛ مدل جدید OpenAI که برخی آن را «پسرفت» می‌دانند

مطالب مرتبط: چرا سونوس نمی‌تواند در رقابت هوش مصنوعی موسیقی عقب بماند؟…

دسامبر 14, 2025

چت‌بات هوش مصنوعی: ورود به بافت کامل زندگی انسان‌ها

مطالب مرتبط: چگونگی تهدید سم‌پاشی مدل زبانی بزرگ و پیامدهای آن چت‌بات…

دسامبر 14, 2025

دیدگاهتان را بنویسید