در دنیای مدرن کسبوکار، استفاده از هوش مصنوعی عامل محور به بسترهای مختلف سازمانی کمک بسیاری میکند. این تکنولوژی به ویژه در زنجیره تأمین، بهبود فرایندها و مدیریت ریسکهای مالی تواناییهای فوقالعادهای دارد. در این مقاله، به بررسی همکاری جدید بین S&P Global و IBM در راستای پیادهسازی هوش مصنوعی عامل محور میپردازیم.
S&P Global و IBM به تازگی از آغاز همکاری خود برای ادغام فریمورک عامل محور هوش مصنوعی IBM به نام watsonx Orchestrate در مجموعه خدمات S&P Global خبر دادند. این همکاری به دنبال فراهمآوردن ابزارهای هوش مصنوعی برای کسبوکارها است تا بتوانند به چالشهای بزرگ زنجیره تأمین جهانی پاسخ دهند.
خدمات جدید این همکاری به مشتریان S&P Global امکان میدهد تا بینش و دید بهتری نسبت به زنجیره تأمین و ابزارهای انتخاب تأمینکننده داشته باشند. با استفاده از عاملهای هوش مصنوعی و ترکیب دادهها و محتوای مرتبط با خرید، تجارت، ریسک کشور و تأمینکننده، این خدمات تلاش میکند فرآیندها را سادهتر کند.
S&P Global همچنین در نظر دارد به ساخت عاملهای جدید برای کاتالوگ عامل IBM watsonx Orchestrate بپردازد. این عاملها از دادهها، تحقیق و تحلیلهای خاص S&P Global بهره میبرند که به تسریع تصمیمگیری در مدیریت زنجیره تأمین کمک خواهد کرد.

مدیریت زنجیره تأمین دشواریهای خاص خود را دارد. S&P Global برنامهریزی کرده تا تکنولوژیهای هوش مصنوعی IBM را با خدمات هوش ریسک بیشتری در بخش Market Intelligence خود ادغام کند. مدیر بخش هوش بازار S&P Global، آقای Saugata Saha، تصریح کرد که “شراکت با IBM قابلیتهای مبتنی بر هوش مصنوعی را که به مشتریانمان ارائه میدهیم به طرز قابل توجهی ارتقاء خواهد داد.”
علاوه بر زنجیره تأمین، هوش مصنوعی عامل محور میتواند به بهبود عملکردهای کلیدی تجاری دیگر مانند مالی، خرید و بیمه کمک کند. Rob Thomas، رئیس تجاری IBM، خاطرنشان کرد که “زنجیرههای تأمین روز به روز جهانیتر و پیچیدهتر میشوند و عاملهای هوش مصنوعی میتوانند به کسبوکارها کمک کنند کنترل بیشتری داشته باشند.”
این همکاری نه تنها در زمینه زنجیره تأمین بلکه به دیگر عملکردهای اصلی سازمان نیز کشیده خواهد شد. S&P Global با استفاده از فناوریهای هوش مصنوعی در تلاش است تا دادهها و تحلیلهای ریسک را به نحوی بهینهتر برای مشتریان خود فراهم آورد. این همکاری قطعاً گام بلندی در راستای تحقق هدف S&P Global در خصوص هوش مصنوعی عامل محور خواهد بود. به کمک Kensho، این مرکز نوآوری هوش مصنوعی، S&P Global در حال توسعه عاملهای هوش مصنوعی قابل اعتماد برای تحول مؤسسات است.
IBM watsonx Orchestrate یک راهحل واحد برای هماهنگی عاملهای هوش مصنوعی، دستیاران و فرآیندهای کاری در کسبوکارهاست. این ابزار به شرکتها این امکان را میدهد که به آسانی به عاملهای نوآورانه از IBM و اکوسیستم شرکای آن دست پیدا کنند. با وجود بیش از 500 عامل و ابزار آماده بهرهبرداری، S&P Global و IBM همکاریهایی را آغاز کردهاند که میتواند به ایجاد بینشی عمیقتر و بهینهسازی عملکرد کمک کند.
نتیجهگیری
به طور خلاصه، استفاده از هوش مصنوعی عامل محور میتواند به طور قابل توجهی در بهبود عملیات سازمانها و زنجیره تأمین اثرگذار باشد. همکاری بین S&P Global و IBM در این زمینه نقطه عطفی در استفاده از تکنولوژیهای نوین برای مدیریت بهتر ریسکها و تصمیمگیریهای مالی خواهد بود. در دنیای پر تغییر امروز، هوش مصنوعی عامل محور کلیدی برای موفقیت سازمانها در ارائه خدمات کارآمد است.
پرسشهای متداول
هوش مصنوعی عامل محور تکنولوژی است که به کسبوکارها کمک میکند تا فرایندها را بهینه کرده و در مدیریت زنجیره تأمین و ریسکها تصمیمات بهتری اتخاذ کنند.
این دو شرکت در همکاری خود از هوش مصنوعی عامل محور IBM برای بهبود عملیات زنجیره تأمین و ارائه بینشهای دقیقتر به مشتریان استفاده میکنند.


