قرارداد یوتیوب و دیزنی: بازگشت شبکه‌ها به خدمت‌گزاری

قرارداد یوتیوب و دیزنی اخیراً به عنوان یک توافق مهم در عرصه رسانه‌های دیجیتال به امضاء رسید. این قرارداد نه تنها به مشترکان یوتیوب این اجازه را می‌دهد که به محتوای محبوب دیزنی دسترسی پیدا کنند، بلکه به بررسی چالش‌ها و فرصت‌ها در صنعت سرگرمی نیز می‌پردازد. در ادامه به جزئیات بیشتری از این قرارداد مهم می‌پردازیم.

بعد از دو هفته قطع خدمات، یوتیوب و دیزنی از امضای قراردادی خبر دادند که به بازگشت شبکه‌های معتبر دیزنی به سرویس استریمی یوتیوب منجر شد. این قرارداد شامل برنامه‌هایی از جمله ABC، ESPN و FX است که به کاربران امکان دسترسی مجدد به این برنامه‌ها را می‌دهد. همچنین، ESPN یک سرویس جدید مستقیم از مصرف‌کننده را بدون هزینه اضافی در یوتیوب TV ارائه می‌دهد.

قرارداد یوتیوب و دیزنی

مدیران دیزنی، آلن برگمن و دنا والدن به همراه رییس ESPN، جیمی پیتارو، این قرارداد را به عنوان یک توافق ارزشمند که تنوع و انعطاف‌پذیری بیشتری به مشترکان یوتیوب ارائه می‌دهد توصیف کردند. این توافق به دیزنی این امکان را می‌دهد که بسته‌های مختلفی از خدمات خود را، از جمله بسته دیزنی+/هولو را، به مشترکان عرضه کند.

یعنی کاربران یوتیوب می‌توانند با داشتن اشتراک، به کنترل بیشتری در انتخاب برنامه‌های مورد علاقه خود دست یابند. یوتیوب همچنین اعلام کرد که در طول روزهای آینده، کانال‌های تحت تأثیر به تدریج به لیست خدمات برمی‌گردند. این شرکت به خاطر اختلال‌های بوجود آمده از مشترکان عذرخواهی کرده و از صبر آن‌ها در زمان مذاکره برای این توافق قدردانی کرده است.

در حقیقت، یوتیوب به عنوان یک جایگزین برای تلویزیون کابلی، با مشکلاتی در مذاکرات با تأمین‌کنندگان محتوای بزرگ برخورد کرده است. در آخرین مذاکره این دو شرکت در سال ۲۰۲۲ نیز، قطع خدمات مشابهی در مدت زمان کوتاه‌تری به وجود آمده بود. در این مرتبه، یوتیوب به مشترکان خود ۲۰ دلار اعتبار برای صورت‌حساب‌های آینده پیشنهاد کرده است.

قرارداد یوتیوب و دیزنی

به گزارش یک نظرسنجی، ۲۴ درصد از بیش از ۱۰ میلیون مشترک یوتیوب به علت قطع خدمات دیزنی، اعلام کرده بودند که یا اشتراک خود را لغو کرده‌اند یا در حال برنامه‌ریزی برای لغو آن هستند. با این حال، یک نماینده یوتیوب این نظرسنجی را نادرست خوانده و اعلام کرد که نرخ واقعی لغو اشتراک قابل مدیریت بوده و با نتایج این تحقیق همخوانی ندارد. بنابراین مشکلات ناشی از قطع خدمات دلیلی برای نگرانی نیست و به نظر می‌رسد با توافق جدید همگی از این قاعده خارج شده‌اند.

در نهایت، با این‌که این قطع خدمات باعث ناراحتی مشترکان شده بود، اما بازگشت شبکه‌های دیزنی به یوتیوب به عنوان یک تحول بزرگ به همه آنان این امکان را می‌دهد که از محتوای مورد علاقه‌شان لذت ببرند.

قرارداد یوتیوب و دیزنی نشان‌دهنده تلاش‌های مشترک این دو غول رسانه‌ای برای تأمین خواسته‌های مشترکان و رفع عدم توازن در صنعت رسانه‌های دیجیتال است. بازگشت شبکه‌های دیزنی به یوتیوب و ارائه خدمات جدید به کاربران این سرویس، به وضوح نشان‌دهنده اثرات مثبت و مهم این توافق بر بازار رسانه‌های دیجیتال است.

Rasa

مقالات مرتبط

چرا قیمت رم این‌قدر بالا رفته است؟

مطالب مرتبط: قانون ایمنی هوش مصنوعی کالیفرنیا: گامی به سوی شفافیت و…

نفوذ داده‌ای در 700Credit: بیش از 5.6 میلیون نفر تحت تاثیر قرار گرفتند

مطالب مرتبط: مسدود شدن ChatGPT توسط آمازون؛ جنگ پنهان برای آینده خرید…

دسامبر 13, 2025

تأثیر الگوریتم لینکدین بر تعاملات کاربران

مطالب مرتبط: تحول کسب‌وکارهای انگلستان با هوش مصنوعی در برابر چالش‌های اقتصادی…

دسامبر 13, 2025

دیدگاهتان را بنویسید