شرکت پرامپتینگ در حال تغییر اعتبارات بازاریابی در عصر هوش مصنوعی است. این استارتاپ با جذب 6.5 میلیون دلار سرمایه، به برندها کمک میکند تا در اپلیکیشنهای هوش مصنوعی برجسته شوند. با افزایش علاقه مردم به خرید از طریق مدلهای زبانی بزرگ، عملکرد این شرکت بسیار حائز اهمیت است.
رشد محبوبیت هوش مصنوعی
با توجه به گزارشهای اخیر، افراد به طور فزایندهای از هوش مصنوعی به جای گوگل برای کشف محصولات استفاده میکنند. این تغییر در رفتار مصرفکنندگان، بهویژه در فصل خرید تعطیلات، به نشانهای از تغییرات جذاب در بازار دلالت میکند. بر اساس پیشبینیها، خردهفروشان میتوانند تا 520٪ افزایش ترافیک از طریق چتباتها و پیشنهادات هوش مصنوعی را در سال 2025 نسبت به سال 2024 مشاهده کنند.
استراتژی جدید شرکت پرامپتینگ
شرکت پرامپتینگ – که توسط یک تیم متشکل از کیوان چاندر، میشل مارسلین و آلبرت پورناما تأسیس شده است – به شرکتها کمک میکند تا در اپلیکیشنهای هوش مصنوعی ذکر شوند. این استارتاپ بهینهسازی موتور جستجو (GEO) را معرفی کرده است که به برندها کمک میکند تا در نتایج پیشنهادی هوش مصنوعی بهتر ظاهر شوند.
چاندر، یکی از بنیانگذاران این شرکت، در مصاحبهای با TechCrunch گفت: “در سال گذشته، بیشتر رشد وبسایتها نتیجه فعالیت رباتهای هوش مصنوعی بوده و نه افراد.” به نظر میرسد که نقش هوش مصنوعی به عنوان اولین نقطه تماس برای کشف محصولات در حال افزایش است. در حال حاضر، این شرکت به مشتریانی از جمله Rippling، Rho و Motion خدمات ارائه میدهد.
تغییر در تجربه کاربری
یکی از چالشهای اصلی برندها این است که به گونهای طراحی شوند که برای هر دو گروه یعنی انسانها و رباتهای هوش مصنوعی مناسب باشند. به گفته چاندر، برای برطرف کردن این مشکل، برندها نیاز دارند تا وبسایتهایی اختصاصی برای تعامل با هوش مصنوعی طراحی کنند. “بیشتر کسبوکارها هنوز وبسایتهایی طراحی میکنند که فقط برای انسانها مناسب است، در حالی که در حال حاضر سریعترین رشد کاربران در اینترنت متعلق به رباتهای هوش مصنوعی است.”

شرکت پرامپتینگ به عنوان بخشی از برنامهاش، محتوای ساختاریافتهای تولید میکند که به سوالات رباتهای هوش مصنوعی پاسخ میدهد و آنها را به صفحات بهینهسازی شده برای بیگانههای هوش مصنوعی هدایت میکند. این استراتژی جدید نه تنها بر بهینهسازی موتور جستجو (SEO) تمرکز دارد، بلکه بر روی چگونگی کسب اعتبار و شناخت در دنیای جدید؛ یعنی جایی که کاربر نهایی باید توجه بیشتری به هوش مصنوعی داشته باشد، نیز دستهبندی شده است.
آینده بهینهسازی موتور جستجو
همچنان که پروتکلهای نوظهور مانند چارچوب Agent2Agent گوگل و همکاریهای OpenAI با Stripe بهکار میروند، قابلیتهای جدید هوش مصنوعی برای خرید نیز گسترش یافته و امکان خرید آنلاین را بهمراتب سادهتر میکند. چاندر امیدوار است که با ارتقاء بهینهسازی، مشتریان بتوانند به راحتی اقداماتی مانند خرید، مرجوع کردن کالا، و جستجو برای تبلیغات را به رباتهای هوش مصنوعی ارائه دهند.
تا کنون، شرکت پرامپتینگ عمدتاً به مشتریان در زمینه فناوری مالی، ابزارهای توسعهدهندگان و SaaS شرکتی خدمات رسانی کرده است. این استارتاپ همچنین افزایش ترافیک و دسترسی به مشتریان بیشتری را مد نظر دارد، به طوری که در حال حاضر حدود نیم میلیون صفحه را برای مشتریان خود میزبانی میکند.
در نهایت، این سرمایهگذاری 6.5 میلیون دلاری، که از سوی سرمایهگذاران بزرگ تأمین شده، به شرکت پرامپتینگ این امکان را میدهد که سیستم خود را تکامل دهد و در آیندهای نزدیک به بهینهسازی کشف محصولات در عصر هوش مصنوعی ادامه دهد.
شرکت پرامپتینگ با تکیه بر تجربیات خود، به برندها کمک میکند تا در دنیای هوش مصنوعی حضور پیدا کرده و از فرصتهای به وجود آمده بهرهبرداری کنند. با رشد روزافزون محبوبیت این فناوری، نقش این شرکت در بهینهسازی استراتژیهای بازاریابی برای هوش مصنوعی به شدت در حال افزایش است.
منبع (Source):


