الکسا+ در اپلیکیشن آمازون موزیک به یک تجربه جدید و جذاب برای کشف موسیقی تبدیل شده است. این نسخه جدید هوش مصنوعی آمازون به کاربران امکان گفتگوی طبیعی و تعامل بیشتر را میدهد تا آنها بتوانند به راحتی موسیقیهای مورد علاقه خود را پیدا کنند.
آمازون در تازهترین اخبار خود اعلام کرده است که الکسا+، دستیار هوش مصنوعی بهروزرسانیشده، به اپلیکیشن آمازون موزیک برای دستگاههای iOS و Android اضافه میشود. این قابلیت در حال حاضر در تمام طرحهای اشتراک آمازون موزیک در دسترس است، اما تنها برای کاربرانی که دسترسی اولیه به الکسا+ دارند قابل استفاده است. برای استفاده از الکسا+، کافیست بر روی دکمه «a» در گوشه پایین سمت راست کلیک کرده و سوال خود را از طریق میکروفون داخلی گوشی بپرسید.

هدف از معرفی الکسا+ در اپلیکیشن آمازون موزیک، ایجاد رویکردی گفتگوییتر برای کشف موسیقی است. برخلاف نسخه قبلی الکسا که تنها به دستورات ساده پاسخ میداد، الکسا+ طراحی شده است تا در مکالمات طبیعی شرکت کند. کاربران میتوانند سوالات خاص و حتی پیچیدهای بپرسند، مانند سوالاتی درباره تأثیرات هنرمندان یا بررسی معانی عمیقتر پشت آهنگها. این عملکرد همچنین میتواند به یادآوری عنوان آهنگها کمک کند، بهعنوان مثال با ارائه شعرهایی که به یاد دارید یا حتی ذکر فیلمی که آهنگ در آن نمایش داده شده است.

علاوه بر این، الکسا+ میتواند پلیلیستهای شخصیسازیشدهای بسازد که به درخواستهای خاص کاربران پاسخ دهد، مانند «یک پلیلیست از آهنگهای موفق دهه ۲۰۱۰ که کمک کند سریعتر حرکت کنم و با آهنگی از نیکی میناژ شروع شود.» این شرکت مثالهایی از سوالات دیگر هم ارائه کرده است، مانند «آیا میتوانی موسیقیهای جدیدی را توصیه کنی که مرا برای دختر ۱۳ سالهام جذاب نشان دهد بدون اینکه خیلی تلاش کنم؟» و «آهنگی که در تیتراژ ابتدایی ‘The Sopranos’ پخش میشود چیست؟».
الکسا+ نخستین بار در ماه فوریه در رویداد سختافزاری آمازون معرفی شد و بهعنوان یکی از نخستین ابزارهای دستیار محور مصرفکننده در بازار معرفی شده است. این دستیار میتواند اقداماتی را به نمایندگی از کاربران انجام دهد، مانند رزرو رستوران و سفارش مواد غذایی. هرچند که الکسا+ هنوز در مراحل اولیه است و بهطور گسترده به عموم ارائه نشده است، اما تاکنون به بیش از یک میلیون کاربر عرضه شده است. این شرکت گزارش داده است که شنوندگان آمازون موزیک که این ویژگی را آزمایش کردهاند، سه برابر بیشتر از نسخه اصلی با الکسا+ آهنگها را کشف میکنند و کسانی که به دنبال توصیههایی هستند، تقریباً ۷۰ درصد بیشتر موسیقی گوش میدهند. این در حالی است که ادغام اخیر اسپاتیفای با ChatGPT ممکن است حرکتی استراتژیک از سوی آمازون برای رقابت با غول پخش موسیقی و نمایش سرمایهگذاریهای خود در زمینه هوش مصنوعی باشد.

آمازون موزیک از پیش ویژگیهای متعددی از هوش مصنوعی را به اپلیکیشن خود اضافه کرده است که آخرین آنها شامل پلیلیستهای تولیدشده با هوش مصنوعی بهصورت هفتگی، جستجوی مساعدتشده توسط هوش مصنوعی و «کشف»، که به کاربران اجازه میدهد بیشتر درباره هنرمندان مورد علاقهشان بیاموزند، میباشد.
با اضافه شدن الکسا+ در اپلیکیشن آمازون موزیک، تجربه کاربری جدیدی در کشف موسیقی فراهم شده است. این قابلیت به کاربران اجازه میدهد تا بهآسانی به آهنگهای جدید دسترسی پیدا کنند و با یک دستیار هوشمند، تعاملات غنیتری داشته باشند. الکسا+ همچنین در تلاش است تا با ایجاد پلیلیستهای شخصیسازیشده و پاسخ به سوالات پیچیده، زمینه جدیدی را برای پخش موسیقی ایجاد کند.
پرسشهای متداول
الکسا+ در اپلیکیشن آمازون موزیک به شما اجازه میدهد تا با پرسیدن سوالات خاص و ایجاد پلیلیستهای شخصیسازی شده، تجربه کشف موسیقی را بهبود بخشید.
برای استفاده از الکسا+، کافیست بر روی دکمه «a» در گوشه پایین سمت راست کلیک کرده و سوال خود را با استفاده از میکروفون گوشی بپرسید.
منبع (Source):


